ساعت کار

شنبه - چهار شنبه: 8.30 تا 17.00
پنج شنبه :8:30 تا 13:30

دفتر مرکزی

تهران/میدان ولیعصر/جنب هتل آرامیس/کوچه دانش کیان/پلاک 14/ واحد 204

گواهینامه صلاحیت خدماتی

گواهینامه صلاحیت خدماتی

گواهینامه صلاحیت خدماتی

گواهینامه صلاحیت خدماتی

معرفی گواهینامه صلاحیت خدماتی

گواهینامه صلاحیت خدماتی، صلاحیت اداره کار و یا گواهی رتبه بندی اداره کار چالشی بزرگ برای پیمانکاران محسوب می‌شود. این گواهینامه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برخی مشاغل، در خصوص صلاحیت و شایستگی آن‌ها در انجام فعالیت‌ها و برای حضور در مناقصات صادر می‌گردد. این مشاغل عبارت اند از آن دسته از مشاغلی که در حوزه‌‌های خدماتی، پشتیبانی و فنی و مهندسی قرار دارند مانند امور رستوران و آشپزخانه، امور حمل و نقل، امور چاپ و تکثیر، تأسیسات، تعمیر و نگهداری و تجهیزات وسایل اداری، فضای سبز، فعالیت های عمومی و نگهبانی.

گواهینامه صلاحیت خدماتی از مهمترین مدرک ها به منظور شرکت در مناقصات به شمار می‌آید. تا زمانیکه گواهینامه صلاحیت اداره کار را در اختیار نداشته باشید نمی‌توانید در مناقصات حضور یابید.  این گواهینامه تنها از طرف اداره کار استان مربوطه که آدرس آن در اساسنامه شرکت ذکر گردیده است، قابل صادر شدن است.

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده و اخذ گواهینامه صلاحیت خدماتی

 

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده و اخذ گواهینامه صلاحیت خدماتی

_ در دست داشتن نامه عضویت در انجمن صنفی شرکت های خدماتی و پشتیبانی و فنی و مهندسی.

_در دست داشتن اساسنامه و روزنامه رسمی تأسیس شرکت و آگهی تأسیس و اظهارنامه ثبت شرکت.

_ به همراه داشتن روزنامه رسمی تغییرات آدرس هیئت مدیره.

_تهیه کردن لیست حقوق پرسنل و کارکنان دفتر مرکزی و پیمان ‌ها.

_به همراه داشتن  بیمه افراد دفتر مرکزی و پیمان ‌ها و برگه پرداختی و فیش واریزی.

_ارائه لیست تجهیزات دفتر مرکزی و فاکتورهای خرید آن ها.

_ تهیه کپی شناسنامه و کارت ملی و مدرک تحصیلی، به همراه آدرس و شماره تلفن و کد پستی تمام پرسنل و کارکنان.

_ ارائه لیست بیمه دفتر مرکزی.

_در دست داشتن اجاره نامه یا سند مالکیت، ارائه اظهارنامه مالیاتی ۴ سال پیش و برگه قطعیت مالیاتی آن.

_ارائه قراردادهای چهار سال اخیر و حساب بیمه.

_در دست داشتن طرح طبقه بندی مشاغل به اضافه ی تأییدیه طرح طبقه بندی مشاغل از وزارت کار برای پرسنل بالای پنج دفتر مرکزی و پیمان‌ ها.

_کپی گواهینامه آموزشی کارفرمایی.

مراحل اخذ گواهینامه صلاحیت خدماتی

از نخستین قدمها برای اخذگواهینامه صلاحیت خدماتی، می‌توان به عضویت سازمان در انجمن صنفی شرکت‌های خدماتی و پشتیبانی و فنی و مهندسی اشاره کرد. باید توجه داشته باشید که مدارک مورد نیاز برای عضویت در انجمن شامل کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی و دو قطعه عکس ۴×۳ مدیر عامل، آگهی تأسیس، اساسنامه و روزنامه رسمی، آگهی تغییرات، مدرک تحصیلی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره، اجاره نامه یا سند مالکیت و نامه درخواست عضویت است.

گام بعدی برای گرفتن گواهینامه صلاحیت خدماتی، اخذ گواهینامه آموزشی کارفرمایی است. همچنین سپری کردن این دوره آموزشی، برای مدیر عامل یا یکی از اعضای هئیت مدیره، بسیار حائز اهمیت می ‌باشد. در واقع به هیچ شکل نمی ‌توان از آن چشم پوشی کرد. به منظور ثبت نام برای گذراندن دوره آموزشی و دریافت گواهی دوره کارفرمایی در دست داشتن مدارک کپی برابر اصل محضری، تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی و مدرک تحصیلی، دو قطعه عکس ۴×۳، فیش واریز بابت آموزش کارفرمایی بسیار مهم است.

از طریق چه سامانه ای می توان نسبت به ثبت اطلاعات جهت اخذ گواهینامه صلاحیت خدماتی اقدام کرد؟

برای دریافت گواهینامه صلاحیت خدماتی، با مراجعه به سامانه تعیین صلاحیت و رتبه بندی شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی در کل کشور به آدرس: https://tsk.mcls.gov.ir می‌توان اقدام به ثبت نام و یا تمدید گواهینامه خدماتی نمود.

مرجع رسیدگی و صدور گواهینامه

مرجع رسیدگی و صدور گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی چه ارگانی است؟

در رابطه با گواهینامه صلاحیت خدماتی، انجمن های خدماتی در کل کشور وظیفه رسیدگی اولیه به پرونده تقاضا کنندگان و انتقال آن به اداره کل کار را دارند. در ادامه اداره کل کار 15 روز از زمان ارجاع پرونده به آن وظیفه دارد، آن را بررسی و نتیجه را از طریق سامانه اطلاع رسانی نماید.

باید بدانید که شرکت های خدماتی لازم به داشتن دفتر مرکزی با سندیت معتبر اداری یا تجاری هستند. برای این منظور حداقل متراژ مورد نیاز باید 20 متر مربع باشد. همچنین دفتر نیز باید حداقل یک نفر کارمند بیمه داشته باشد و از یک خط تلفن و دورنگار برخوردار باشد.

مدت زمان اعتبار این گواهینامه چقدر است؟

گواهینامه صلاحیت خدماتی تنها 2 سال معتبر است. افراد متقاضی موظف اند سه ماه قبل از انقضا درخواست تمدید و بارگزاری مدارک را در سامانه ثبت کنند. باید بدانید که این گواهینامه در تمام کشور معتبر است و نام شرکت‌های تایید صلاحیت شده و دارای رتبه، در زیر سامانه تعیین صلاحیت شرکت های خدماتی ثبت می‌شود. در نتیجه تمامی دستگاه های اجرایی، شهرداری ها، موسسات و نهاد های غیر دولتی ملزم به انعقاد قرارداد با شرکت‌های دارای تاییدیه هستند.

آیا شرکت ها جهت ثبت نام و اخذگواهینامه صلاحیت خدماتی نیاز به احراز هویت دارند؟

در این خصوص باید بدانید که بله تمامی کارفرمایان شرکت های خدماتی موظف اند برای تشکیل پرونده خود نسبت به احراز هویت شرکت و تمامی نفرات (مدیر عامل، اعضا هیئت مدیره و کارکنان مطابق لیست بیمه) اقدام کنند.

رتبه بندی شرکت های خدماتی

 

رتبه بندی شرکت های خدماتی به چه شکلی صورت می گیرد؟

در جهت اخذگواهینامه صلاحیت خدماتی، باید بدانید که رتبه شرکت خدماتی در حقیقت شماره ای است که بوسیله آن میزان توان اجرایی و مدیریتی شرکت و یا سازمان را با استفاده از دستورکارهای مقرر شده، مشخص می کنند. همچنین شرکت های خدماتی در ۷ رتبه طبقه بندی می گردند. در رتبه بندی شرکت های خدماتی، رتبه ۷ کم ترین توان اجرایی و مدیریتی را نمایان می کند و رتبه ۱ بیشترین توان اجرایی و مدیریتی شرکت را نمایان می کند. نحوه امتیاز دهی در رتبه بندی خدماتی اداره کار به شکل زیر می باشد:

حداکثر امتیازات ۱۴۰۰ است که از مجموع امتیازات اعداد زیر می باشد.

 

شاخص                            حداکثر امتیاز

_سوابق تجربی مدیر                          ۱۰۰

و اعضای هیئت مدیره

_ تحصیلات مدیر                                ۲۰۰

و اعضای هیئت مدیره

_ کارکنان دفتر مرکزی شرکت               ۱۰۰

_ سابقه فعالیت مالی شرکت                 ۲۵۰

_ موقعیت اداری دفتر شرکت                ۲۵۰

_ تعداد نیروی انسانی در شرکت            ۳۰۰

_ تجهیزات و امکانات کار                     ۱۰۰

_ سابقه تأسیس شرکت                     ۱۰۰

مجموعه آیهان یکی ازمجموعه هاییست که از 10 سال پیش تا کنون توانسته با کسب تجربه و تسریع در روند کار یکی ازبهترین مراکز برای دریافت این مدرک باشد.

بامجموعه ایهان تماس گرفته و ازمشاوره رایگان مجموعه استفاده کنید.

1 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.