ساعت کار

شنبه - چهار شنبه: 8.30 تا 17.00
پنج شنبه :8:30 تا 13:30

دفتر مرکزی

تهران/میدان ولیعصر/جنب هتل آرامیس/کوچه دانش کیان/پلاک 14/ واحد 204

گواهی صلاحیت ایمنی شرکت

گواهی صلاحیت ایمنی شرکت

گواهی صلاحیت ایمنی شرکت

گواهی صلاحیت ایمنی شرکت

اخذ گواهی صلاحیت ایمنی شرکت رامیتوان جزو مهمترین و اصلیترین کارهای یک شرکت قبل از شرکت در مناقصات دانست زیرا درحال حاضر یک قانون است.

طبق بخشنامه رسمی اداره کار جهت شرکت درمناقصه یا بستن هرگونه قرارداد و یا پیمان شرکت کارفرما موظف است ازشرکت پیمانکار طرف قرارداد گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران رابخواهد.

باهمین بخشنامه داشتن گواهی صلاحیت ایمنی شرکت به یک قانون مهم بدل شد و هرشرکتی را برای فعالیت و

گرفتن پروژه به داشتن تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران الزام کرده است.

مدت زمان اعتبار گواهی صلاحیت ایمنی شرکت

طبق قوانین اعلامی ازسوی اداره کار گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ازلحظه صدور مدرک 2 سال اعتبار دارد و

همینطور حتما باید حداقل 60روزقبل از انقضای آن اقدامات لازم جهت تمدید آنرا انجام داده

اقدامات لازم جهت تمدید صلاحیت ایمنی با ثبت درخواست تمدید این مدرک در سایت آغاز میگردد.

پس از ثبت درخواست تمدید گواهی صلاحیت ایمنی شرکت در سایت و انتخاب گزینه مربوط بدرخواست تمدید این مدرک باید حتما به اداره کاراستان

دفتر مرکزی خود مراجعه کرده و حتما گواهینامه قبلی خودرا به مسئول و

کارشناس مربوطه تحویل دهید یا بنوعی عودت دهید.

همراه گواهی صلاحیت ایمنی قبلی شرکت اظهارنامه های اخر شرکت رانیز به کارشناسان مربوطه در اداره کار تحویل داده

آنها پس از بررسی و تایید اجازه دسترسی به کارتابل مربوط به شرکت را درسایت اداره کار میدهند تا بتوانید

جهت تمدید مدارک را بارگذاری کرده و  پروژه های جدید شرکت را اعلام کنید و در نهایت برای کارگران لیست بیمه مجموعه که از دفعه

قبل اخذ صلاحیت ایمنی به شرکت اضافه شده اند کلاس ایمنی عمومی یا همان ایمنی کارگری برگزار کنید.

سپس ودرنهایت تمدید شده و مجددا مدرک تایید صلاحیت ایمنی

پیمانکاران برای شرکت صادر میگردد.

حتما به این نکته توجه کنیدکه اگر برای اولین بار جهت تمدید به اداره کار مراجعه کنید هزینه ای بابت شروع پروسه توسط اداره کار دریافت نمیگردد.

البته هنگام اخذ گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران و شروع فرایند دریافت این مدرک یک مبلغ تعرفه تشکیل پرونده توسط اداره کار دریافت میگردد که البته هزینه تمدید نیز محسوب میشود.

همچنین ازهر درگاهی جهت تمدید صلاحیت ایمنی اقدام کنید و بخواهید حتی به انجمن صنفی مراجعه کنید باید جهت

تحویل گواهی صلاحیت ایمنی شرکت که ابطال شده است به اداره کار مراجعه کنید و حضوری این کار را انجام دهید.

جهت پیگیری مراحل گواهی صلاحیت ایمنی شرکت باید به کجا مراجعه کرد؟

وقتی پروسه اخذ گواهی تایید صلاحیت ایمنی شرکت را شروع میکنید قطعا در مدت زمانیکه مراحل اداری آن طی میشود

شاید برای بسیاری از پیمانکاران سوال باشدکه جهت پیگیری باید به کجا مراجعه کرد

ویا چگونه میتوان ازاینکه پرونده درکدام بخش است اطمینان حاصل کرد و سوالاتی ازاین قبیل

همانطورکه میدانید وقتی مراحل و پروسه اخذ گواهی صلاحیت ایمنی شرکت شما شروع میشود یک کارتابل یا اکانت در

سایت اداره کار به نام شرکت شما و اختصاصی ایجادمیشودکه نام کاربری و

پسورد آن ازطریق اس ام اس برای مدیرعامل مجموعه ارسال میشود.

نام کاربری آن شناسه ملی شرکت شما میباشد و پسورد یا رمز آن متفاوت است.

درکارتابل شرکت شما یک بخش جهت بررسی پرونده و گزارش کار وجود دارد.

شما همواره میتوانید با مراجعه به ان بخش گردش کار و مرحله ای که پرونده

اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی شرکتتان درآن قرار دارد رامشاهده کنید.

پس جهت پیگیری کردن روند و پروسه اخذ گواهی صلاحیت ایمنی شرکت نیاز به مراجعه حضوری به اداره کار نیست و فقط

ازطریق وبسایت اداره کار و مراجعه به کارتابل مربوط به شرکت خود و بخش گردش

پرونده میتوانید روند اخذ صلاحیت ایمنی

خودرا پیگیری کنید.

شروع مراحل اخذ گواهی صلاحیت ایمنی شرکت

دربالا تا حدودی شروع روند دریافت صلاحیت ایمنی رابازگو کردیم و البته توضیح اینکه جهت شروع رونداخذ تاییدصلاحیت ایمنی باید چه مراحلی راطی کنید.

دراینجا تاحدودی بطورکامل روند و مراحل اخذ این گواهینامه رابرایتان توضیح میدهیم که

البته دربسیاری از موارد مدیران عامل محترم خودرا درگیر این فرایند نمیکنند.

زیرا پروسه دریافت تاییدصلاحیت ایمنی واقعا وقتگیر و دشوار است و پیگیری زیادی نیز برای آن نیازدارید.

ابتدا همانطورکه گفته شد باید به سایت اداره کار مراجعه کرده و باطی کردن روند احراز هویت مدیرعامل و شرکت دو کارتابل

جدا یک اکانت حقیقی برای مدیرعامل و یک اکانت حقوقی برای شرکت ایجاد کنید.

سپس جهت تکمیل اطلاعات پرونده و ارسال به اداره کار باید از این کارتابل استفاده کنید و درآن تمامی مدارکهایی که ازشما

درخواست گردیده را بارگذاری کنید.

پس ازاینکه تمامی مدارک بدرستی بارگذاری شد و تمام قسمت های درخواست گردیده را بارگذاری کردید ابتدا باید یک

انجمن صنفی  مورد تایید اداره کار را انتخاب کرده و پرونده راجهت بررسی اولیه ارسال کنید.

در آنجا مدارک و پرونده بطور کامل موردبررسی قرارگرفته و تمامی اسناد دقیق مورد ارزیابی و البته اسکن یا کپی

مدارک با اصل مدارک تطبیق خواهد شدو درصورت تایید اصالت مدارک مورد تایید قرار میگیرد.

پس ازبررسی دقیق و تایید ازنظر کارشناسان و بازرسان انجمن صنفی پرونده به اداره کار ارسال میگردد.

روند پرونده اخذ صلاحیت ایمنی شرکت در اداره کار

پس ازاینکه پرونده به اداره کارارسال میگردد توسط کارشناسان اداره کار مجددا موردبررسی دقیق قرار میگیرد و

درصورتیکه تمامی مدارک کامل بوده با هماهنگی لازم با کارشناس انجمن پرونده به بخش بازرسی اداره کار ارجاع میگردد.

دربخش بازرسی اداره کار ازطرف اداره کار یک بازرس برای بازدید از پروژه های مجموعه به محل پیمانها مراجعه کرده

و ازتمامی پیمان ها بازدید میکند و بامشاهده تجهیزات ایمنی و میزان رعایت اصول ایمنی در محل پروژه درصورت رعایت نکات ایمنی طبق بخشنامه اداره کار دراینباره

با تایید پرونده رابه کمیته تشخیص صلاحیت که اخرین جاییست برای بررسی پرونده و بررسی گزارش بازرس ارسال میشود.

انجمن صنفی گزارش بازرس رااز محل پیمان بطور دقیق مطالعه کرده و بررسی میکند درصورت تایید ازتمامی اعضای کمیته گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران شرکت صادر گردیده و درسایت قابل مشاهده است.

مدیرعامل و یایکی از اعضای هیئت مدیره نیز با مراجعه به اداره کار میتوانند اصل گواهینامه صلاحیت ایمنی شرکت رانیز دریافت کنند.

مجموعه آیهان

مجموعه آیهان یکی از موسسات مشاوره حقوقی و ثبتی است که همواره در

بخش اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران برای شرکتها افتخارداشته فعالیت مثبت داشته باشد.

میتوانید با تماس با مجموعه ایهان ازمشاوره رایگان مجموعه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.